Summa sidvisningar

tisdag 16 juni 2009

En sväng förbi Fysingen

Bror min och jag tog en sväng förbi Fysingen och efter att vi packat ryggsäckarna och börjat gå mot fågeltornet berättade jag för brorsan att jag hört rördrom där ute massor med gånger men aldrig sett någon. Precis när vi närmade oss tornet tittade vi båda ner i vassen alldeles intill spången. Vi såg båda två en rörelse i vassen som såg ut som en hög med löv som rörde sig. Plötsligt fällde fågeln ut vingarna och lyfte och först då såg vi båda att det var en fågel. Det gick inte att ta miste på att det var en rördrom.
Behöver jag berätta att vi inte hade kamerorna framme! Alltid samma sak! Har man inte kameran framme dyker det mest oväntade upp. Har man kameran framme ser man ingenting. Men lite senare fick vi bilder på en fiskgjuse som fångade fisk, ett par hägrar och senare en brun kärrhök.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar